2022. január 1-től elektronikussá vált valamennyi hatósági eljárás a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél. Az ügyfelek KAÜ azonosítást követően férhetnek hozzá az ügyintézési lehetőségekhez.
A VIZEK (Vízhasználat Információs, Ellenőrzési és Integrált hatósági feladatokat ellátó Keretrendszer) célja a mezőgazdasági öntözéssel kapcsolatos fenntartói, hatósági, vízgazdálkodási, adózási és kutatási-statisztikai feladatok elektronikus ügyintézési lehetőségeinek bővítése.
A komplex informatikai rendszer 2020. január elsejével kezdte el éles működését és a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárásokat támogatja.
Ennek keretében megvalósult:
- az elektronikus nyilvántartás, elektronikus vízkönyvek ( ez magában foglalja a vízi munkákkal, a vízi létesítményekkel, és a vízhasználatokkal összefüggő kötelezettségeket és jogokat )
- az elektronikus vízjogi engedélyezés ( ez biztosítja a szakmai megalapozást, elektronikusan támogatja az adminisztratív feladatok elvégzését, ide tartozik az engedélykérelmek beadása, az engedélyek kiadása és az engedélyek nyilvántartása)
- az elektronikus bírság-nyilvántartási és folyamatszervezési rendszer (lehetővé teszi a hatósági szemlék és ellenőrzések során kiszabott bírságokkal kapcsolatos feladatok teljes nyomon követését – a kiszabástól egészen a befizetésig)
- az elektronikus vízkészletjárulék bevallás (itt van lehetőség az ügyfélkapuhoz történő csatlakoztatásra, illetve a meghatározott járulékokkal és a jogszabályi változásokkal kapcsolatos feladatok nyomon követésére – a kiszabástól a befizetésig)
- szakhatósági munkafolyamatokat támogató elektronikus modul kialakítása;
- a Vízügyi Igazgatóságok és az Országos Vízügyi Főigazgatóság ügyiratkövető rendszereinek és a VIZEK rendszernek az összerendelése
- Itt intézze a vízjogi ügyeit elektronikusan!
A rendszer továbbfejlesztésének köszönhetően valamennyi hatósági eljárás elektronikussá vált
A rendszer továbbfejlesztésének eredményeként 2022. január elsejével a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárásokon túlmenően valamennyi hatósági eljárás elektronikussá vált a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél. A természetes személyek számára meghagyták a papíralapú eljárás választásának lehetőségét is.
- Az Integrált Hatósági Ügyviteli Rendszer ezentúl kiterjed a piacfelügyelet, a tűzvédelem, a veszélyes áruszállítás, a veszélyes üzemek, a nukleárisbaleset-elhárítás, a kritikus infrastruktúra védelem – a létfontosságú rendszerek és létesítményvédelem, a polgárvédelem engedélyezési és hatósági ellenőrzési folyamataira.
- Az új szakrendszer az ügyfelek részére országosan biztosítja az egységes, szabványos eljárásokat, az egykapus ügyintézési rendszert, az egyszerűsített eljárási folyamatokat, az egyszerűsített fizetési kötelezettségek teljesítését, ezáltal a hatékonyabb és gyorsabb hatósági ügyintézést.
- Fontos, hogy 2022. január elsejétől az ügyfelek a KAÜ azonosítást követően férhetnek hozzá az ügyintézési lehetőségekhez.
- Itt intézze a hivatásos katasztrófavédelmi szervhez tartozó hatósági ügyeit elektronikusan és/vagy e-papíron!

Forrás: agroinform.hu